javascript"> Emily : Torta

pondelok 26. januára 2015

Torta

Ahojte,  
piekla som tortu pre vnučku mojej sesternice. Len takú jednoduchú, nie som cukrárka. Predstava bola celkom iná. Navrchu mala byť mašľa a nejaké jemné kvietočky po stranách. Nemala by som sa ňou chváliť, ale je to pre mňa na poučenie, že nemám narýchlo kupovať hmotu z obchodu, ale si radšej vyrobiť doma alebo z cukrárenských obchodov.
     Hmotu som predtým poriadne prehnietla. Všetko išlo dobre, až do okamihu, keď som rozvaľkanú hmotu položila na tortu a začala som ju pomaly vyrovnávať.  Začali sa mi robiť drobné trhlinky a niekde aj 3 cm otvory. V hmote boli hrudky, ktoré som pod prstami vôbec necítila. Ten pocit by ste asi nechceli zažiť. Bolo to v piatok večer a v sobotu ráno si mali tortu vyzdvihnúť. Tak som začala premýšľať, čo ďalej.  Ešteže mám rôzne vykrajovačky a takto to dopadlo. Nie je to výsledok podľa mojich predstáv, ale maličkej sa páčila a aj ostatným príbuzným.  
    Zo zvyškov piškóty som urobila koláč, iba taký pre nás ku káve. Na dno podlhovastej formy  som naukladala zvyšky upečenej piškóty, trošku pokvapkanej šťavou z jahodového kompótu, nato jogurtová plnka, aká bola použitá aj v torte. Ďalšia vrstva boli mandarinky, tiež z kompótu, opäť jogurotvá plnka a navrch zvyšky piškóty. Na druhý deň som poliala citrónovou polevou. Navrch som ešte použila želé cukríky.
  










So srdečným pozdravom 
Emily

14 komentárov :

  1. Emilko to je nádhera---až škoda zakrojit :o) Měj se moc hezky.Martina

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Emilko, myslím, že něco takového se stalo jistě každé z nás. Pak se ale ukáže šikovná a kreativní žena a dopadne to naprosto neskutečně - dort je kouzelný, přesně pro malou princeznu a dezert ke kávě vypadá taky skvostně.
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  3. AHOJ Emilko, dortík je nádherný, skoro bych ho pasovala na svatební.Do toho bych neměla odvahu se pustit. Zákusek ke kávě musel být lahodný.
    Hezký večer Iva

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Výstavní dortík .... a řez také, dala bych si:-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Milá Emily, dort je krásný. Prohlédla jsem pár posledních příspěvků, pořád se něco děje:-). Ať máš krásný rok 2015. Šárka

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Woooou...dortik nádherny. Šikovnica... z malej nehody vykúzlila nádheru :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Emily, vypadá nádherně !!!! Klobouk dolů, moc se ti povedl ..... Marki

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Emilko, princeznovský dortík je k nakousnutí! Vypadá nádherně a jistě i chutná, že nezbyl drobeček... Zákusek ke kávičce je také mňaminka! Hezký podvečer přeje Maru

    OdpovedaťOdstrániť
  9. I just want a piece of that great cake!!!!!! Ioana

    OdpovedaťOdstrániť
  10. I just want a piece of that great cake!!!!!! Ioana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hello, Ioana, it's already been eaten. I baked it for a little girl of three years.
      Emily

      Odstrániť
  11. Tak ten dort je úžasný!!! A blog máš plný inspirace a tvořivosti, moc ráda jsem nakoukla.
    Přeji krásný nový rok, Klárka.

    OdpovedaťOdstrániť