javascript"> Emily : Fialky

piatok 17. apríla 2015

Fialky

Ahojte,

dnes trošku o Fialke voňavej (Viola odorata). Je liečivá vytrvalá bylina z čeľade fialkovité (Violaceae). Je to jedna z najkrajších lesných fialiek. Má veľké voňavé fialové kvety, podľa nich je aj pomenovaná. Je to z Wikipédie. 
    Dnes u nás pršalo celý deň, ale k večeru trošku prestalo, tak som si išla natrhať trošku fialiek. Naozaj iba trošku, lebo odvtedy, čo nám zatepľovali panelák, tak takmer všetko kvetenstvo (aj buriny) je zdevastované. 
    Podarilo sa mi ich vytrhnúť celé trsy a také drobnučké, že som ich dala do misy s vodou a vložila som niekoľko vodných sviečok.Vyšívané fialky mám už veľmi dlho, tipujem tak 25 rokov, takže výšivky nie sú nové.








... zvončeky v predsieni, ešte od veľkonočných sviatkov, ale zatiaľ ich nechám... sú zavesené na venčeku, priviazané rybárskym vlascom ...


... občas si pozriem, kto to chodí "špehovať" na môj blog, táto štatistika je z pred malej chvíle ...


... tu sú zobrazené zdroje ...

... dnes ...

... zdroje ...

... za týždeň ...

... niekedy je to zaujímavé sledovať, aspoň naďabím na nové blogy, ktoré nie sú mojimi sledovateľmi ...


    So srdečným pozdravom
Emily

63 komentárov :

  1. Pekné fialky a pekná večerná nálada v tomto upršanom čase ... aj keď dažďa už bolo treba ... :))) Tie štatistiky si tiež občas kuknem a žasnem ... dnes napríklad som mala 22 kliknutí Nový Zéland ... :) Emili, maj pekný víkend ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Diki Laura, mám rada atmosféru so sviečkami. Štatistiku si pozriem iba občas, blog sledujú niekedy z takých krajín, že som prekvapená.
      Emily

      Odstrániť
  2. Ahoj Emilko, také občas špehuji a statistiky jsou zajímavé. Fialky vyšité jsou krásné, a mísa s plouvoucími svíčky vypadá nádherně. Měj se pěkně - jinak už je vše posláno.
    Iva

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Iva ďakujem pekne za komentárik, vždy tak neskoro odpisujem. Stále musím ísť robiť niečo iné a tak potom zabúdam. Ďakujem ešte raz, stále mám ten radostný pocit. Určite nafotím a dám na blog, ak budeš súhlasiť.
      Emily

      Odstrániť
  3. Hello Emily! What pretty violets and embroidery!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Very beautiful violets and embroiderys :)
    Have a nice weekend!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne za kompliment. Aj Tebe krásnu nedeľu.
      Emily

      Odstrániť
  5. Piękne fiołeczki i te haftowane i te pływające ze świecami :)
    Pozdrawiam cieplutko, Agness:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne, mám radosť z Tvojho komplimentu.
      Prajem krásnu nedeľu.
      Emily

      Odstrániť
  6. Nádherný blog, Emily! Mnoho krásu a pôvab! Obdivujem vaše nápady!
    Prajem pekný deň!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne Vili za milé slová, potešila som sa. Prajem krásnu nedeľu.
      Emily

      Odstrániť
  7. lovely violets !!!!! I used them yesterday too! :)
    Happy wekend! :) Ioana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne Ioana za kompliment, mám z toho radosť. Prajem krásnu nedeľu.
      Emily

      Odstrániť
  8. Emilko výšivka fialek je krásná :o) a ta vodní dekorace nádhera ♥
    Také občas koukám na své statistiky :o))))
    Měj se moc hezky.
    Martina

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Diki krásne Martia, pokiaľ ja napíšem odpoveď, Ty medzitým vložíš niekoľko príspevkov ;-)).
      Prajem krásnu nedeľu, užívaj s vnúčatkami.
      Emily

      Odstrániť
  9. Upeat ristipisto taulut ja orvokit ♥
    Hyvää viikonloppua :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kiitos kiva Kirsti. Vastaan myöhässä, olen kiireinen. Onko kaunis sunnuntai.
      Emily

      Odstrániť
  10. Unos trabajos bellisimos..llenos de encanto y color

    Gracias por compartir
    Desde España
    Besitos Victoria

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Gracias por el cumplido hermoso Victoria usted. Me alegro de que usted ha visitado mi blog. Tener un hermoso domingo.
      Emily

      Odstrániť
  11. Emily, aj mne sa vždy fialky podarí vytiahnuť s korienkami :-)
    Dávam ich aj s nimi do šálky s vodou. Tvoj nápad sa mi tiež moc páči!
    A vyšité fialky máš krásne, vidno, že si šikulka!
    Ja som taká "vadná", že štatistiku si pozriem každý deň :-))))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Diki krásne Daniela, fialky sú krásne kvietočky, len veľmi malinké. Aj teraz som z nich robila také obalené v cukre. Čoskoro vložím koláčik, na ktoré som ich použila. Štatistiku pozriem iba občas, je to veľmi zaujímavé. Prajem krásnu nedeľu.
      Emily

      Odstrániť
  12. Tie obrázočky sú veľmi milé. Ja som ,myslím že presne tento istý motív, kedysi vyšívala ako okrúhly obrus. Tam ich bolo, tých trsov fialôčiek po obvode celkom aj veľa.
    Štatistiky sledujem aj ja. Dnes som tam mala dokonca aj Indonéziu.
    Emily, peknú nedeľu. Dana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Diki krásne Dani, vyšívanie ma baví, ale na obrus by som si netrúfla. Pred očami mi lietajú mušky, mám čo robiť, aby som aspoň také malé výšivky zvládla. Prajem krásnu nedeľu.
      Emily

      Odstrániť
  13. Thanks so much!! ^_^ I love your blog & your wonderful cross stitch jobs! Hugs from Italy.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hugs Thank you very much for the compliment. I'm pleased. Have a beautiful Sunday.
      Emily

      Odstrániť
  14. Odpovede
    1. Diki krásne Pantherka, idem si Ťa pridať medzi obľúbené blogy. Krásnu nedeľu.
      Emily

      Odstrániť
  15. Krásná výšivka..a moc se mi líbí ty plovoucí svíčky.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Diki krásne Amelie, že si si našla čas aj na môj blog. Ty pri všetkých starostiach ešte stíhaš aj iné blogy a ja ledva jeden. Prajem krásnu nedeľu ;-))
      Emily

      Odstrániť
  16. I really love sweet violets, one of my many favourite flowers. The embroideries are wonderful too.
    Wish you a Happy Sunday!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thank you very much, I reply late, because I have a little time, but your answer pleases me. Have a beautiful Sunday.
      Emily.

      Odstrániť
  17. Nejvíc se mi líbí plovoucí svíčky:-))
    Taky občas mrknu na statistiku a nestačím zírat, odkud všude ke mě koukaj:-)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ajka, sviečkami si robíme príjemnú atmosféru, keď na nás prichádzajú chmúry. Štatistiky sú niekedy veľmi zaujímavé. Prajem krásnu nedeľu.
      Emily

      Odstrániť
  18. Emilko, ty fialky si vyšila moc krásně a překrásný je ten nápad se svíčkami, velmi efektní dekorace.
    Ty statistiky jsou někdy zajímavé, že.
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Helenka, diki krásne. Tie plávajúce sviečky občas využívam pre atmosféru, nemusíš sa báť, že sa niečo chytí. Fialky sú vďačná téma. Štatistiky pozriem iba občas, nemám až toľko veľa času a zistíš aj tie blogy, ktoré nie sú viditeľné na blogu. Prajem krásnu nedeľu.
      Emily

      Odstrániť
  19. Beatiful!!!

    www.lucadantas.blogspot.com.br

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Jůůůůůů tak sleduje FBI:-)Zvonečky jsou tak krásné,nechala bych je celý rok!!!!Fialenky to je pohádka!!!!!!!Dája

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Daja, zvončeky možno nechám celý rok, len ich trochu inak upravím. Stále, keď idem do kuchyne, tak o nich zavadím a krásne mi zazvonia. Tá štatistika je zaujímavá, občas sa tam pozriem, niekedy poteší. Fialky sú nielen krásne, ale aj jedlé. Prajem krásnu nedeľu.
      Emily

      Odstrániť
  21. Hello

    Beautiful stitching and I love your Easter bells.
    Happy Monday Emily x

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hello, thank you very much, I can not find Your blog. Have a beautiful Sunday.
      Emily

      Odstrániť
  22. Odpovede
    1. Thank you very much, without flowers we had a sad life. Have a beautiful Sunday.
      Emily

      Odstrániť
  23. Beautiful post!!! nice blog!!!
    Would you like to follow each other?
    I follow you now!!! I'm very happy if you do the same...
    Besos, desde España, Marcela♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrý deň Marcela, samozrejme, že chcem sledovať Tvoj blog. Budem sa tešiť a ďakujem za kompliment.
      Emily

      Odstrániť
  24. Não entendo nada disso mas pelos comentários a senhora é uma artista e aprecio arte quer entenda ou não desde que esteja bem feita.
    Muito bem vinda.
    Abraço.
    A Verdade Em Poesia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Olá, muito obrigado pelo elogio, apesar de não entender alguma coisa. Você tipo. Linda saudação.
      Emily

      Odstrániť
  25. Lovely!

    I am following you on gfc, would you like to follow me back so we can stay in touch?

    MY PETITE CORNER

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hello, of course, I want us to be followers of our blogs.
      Emily

      Odstrániť
  26. How lovely all the decoration looks! It's so springlike :) Happy Sunday!
    Followed you via gfc, if you want you can check out my blog and maybe follow back. xx Maja
    - http://majasmuffin.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hi Maja, thank you for visiting my blog and a nice compliment. Of course, I agree that we are followers of our blogs.
      Emily

      Odstrániť
  27. Tie fialky v miske s vodou je dobry napad, takto nezvadnu tak skoro.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Občas využívam pri večeri alebo len tak pre atmosféru.
      Emily

      Odstrániť
  28. Emilko, "voní" to tu po fialkách ......moc krásné výšivky .... Marki

    OdpovedaťOdstrániť
  29. Emilko, "voní" to tu po fialkách ......moc krásné výšivky .... Marki

    OdpovedaťOdstrániť
  30. Kauniita noi ristipistotaulu kuvat ja hienot kynttilät vesimaljassa,sädehtivää,lumoavaa :)

    Hyvää alkanutta viikkoa!

    OdpovedaťOdstrániť
  31. Lovely post and blog, Emily.. thanks for stopping by mine..
    God bless.. xo

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thank you very much.
      A wonderful day and let the Gracious God bless you.
      Emily

      Odstrániť
  32. The cross-stitching is romantic, really love it!
    Thank you for stopping by!
    Have a nice week!
    Olga

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Я также благодарю вас.
      Прекрасный день.
      Эмили

      Odstrániť