javascript"> Emily

sobota 19. januára 2019

Ahojte,
konečne som si našla chvíľu, aby som upravila pár foto z našich vianočných sviatkov, ktoré slávime aj 6. januára, takže u nás je to o čosi dlhšie.
     Bolo to všetko narýchlo, všetci sme sa zišli, niektorí z ďalekého zahraničia, ale bolo fajn.
    Pre mňa je to náročnejšie preto, lebo sa starám o moju mamu 24 hodín, ktorá má ťažkú demenciu. 

    Vybrala som iba úryvok z článku o demencii:

    Prejavuje sa:  signifikantnou poruchou intelektuálnych funkcií, ktoré bránia normálnej aktivite človeka, je porušená pamäť (novo- i staropamäť), orientácia, abstrakcia, schopnosť učiť sa, vizuálna a priestorová percepcia a schopnosť niektorých praktických činností. Pacienti s demenciou nemajú porušené vedomie (okrem neskorých štádií) v porovnaní s pacientmi v delíriu; stratou schopnosti riešiť problémy a udržovať emociálnu kontrolu. V neskoršom štádiu strácajú sociálne návyky, udržiavanie osobnej hygieny, sú emočne labilní, impulzívni, inokedy apatickí; poruchami osobnosti a chovania (agitáciou, halucináciami, bludmi);  dezorientáciou miestom a časom ...
   
    Vy, ktorí mate takéto skúsenosti viete, o čom hovorím. Je to veľmi ťažké, keď vás vlastná matka nepozná, hovorí, že ste nejaká pani alebo sestrička, ktorá sa o ňu stará. Ale nechcem vám kaziť náladu, niekedy sú aj svetlé chvíľky.


... náš stromček, ani nemal byť, nemali sme miesto, je tam celoročne sedačka... na mieste, kde bol vlani stromček, je posteľ pre moju mamu, ale moji chlapi to vyriešili, aj svetielka požičané od sestry, naše odišli ...

... v kuchyni ...

... mala som viac druhov, ale takto mi dcéra naaranžovala ...



... tento rok to bolo v zlatej, že vraj je top ...

... ale nebolo to preto, páčili sa mi tieto taniere a už to išlo ...

... všetko narýchlo, ešte bez pohárov ...

... po večeri, len tak pri sviečkach, spievaní kolied, popíjaní vínka a rozprávaní ...

So srdečným pozdravom
Emily


18 komentárov :

  1. Emilko - borovička - tu mám moc ráda a ta vaše je krásná. Jinak jako vždy máš krásně prostřeno, cukroví - moc hezky je u tebe. Tvoji péči o maminku obdivuji - málokdo by se takto staral. Je to určitě vyčerpávající jak fyzicky, tak duševně. Emilko, přeji ti mnoho sil v péči o tvojí maminku. Iva

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Emilko, krásné obrázky. Držím palce při pečování o maminku. Vím, o čem píšeš. S manželovou maminkou jsme zažívali obdobné chvilky. M.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Prajem veľa síl pri opatrovaní mamky, poznám túto diagnózu, pretože môj starý otec ju tiež mal. Je to fakt náročné. Krásne ste to mali naaranžované na sviatočnom stole, zlatá pôsobí tak luxusne. Najdôležitejšie je, že ste boli všetci spolu.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj Emily,
    tak držím palce pri starostlivosti, určite je to náročné, viem si to živo predstaviť. Moja druhá práca pri obhajobe bola: "Vplyv alzheimerovej demencie na opatrovateľov a rodinných príslušníkov". Demencia ako taká je veľmi podobná a určite je to ťažké, hlavne keď ťa nespoznáva...
    Vianoce ste však mali krásne, prestieranie v zlatom je nádherné.
    Maj sa krásne,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Emilko, děkuji za krásné fotky z vašich Vánoc, i když máš teď tak složité a bolestné období! Moje kamarádka se starala o maminku 8 let, poslední dva roky nikoho nepoznávala - bylo to hodně těžké!
    Moc na tebe myslím, přeji hodně sil a hlavně milující rodinu, aby tě podpořila.
    Drž se! Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Emily, obdivuji jak všechno zvládáte. Je to velice náročné, moc na vás myslím.
    Vaše fotky jsou moc krásné.
    Pozdravy. Zdeňka

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Nádherné fotky, mamka a koláčiky boli mňamkové :* ďakujeme za krásne pripravené Vianoce ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Emily, krásné fotky z Vánoc! A ty talíře jsou opravdu moc hezké ... Přeji hodně sil při opatrování Tvé maminky ♥ Hezké lednové dny, M.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Tak tot ja poznám a keď čítam, spomínam. U nás sa to skončilo v 93., bohužiaľ nie doma, v zariadení, mala som 3-ročné dvojičky a bola by som pomoc prijala aj ja. Vždy na odľhčenie jedna príhoda: maminka, to som ja, tvoja Danka, pamätáš? Nie, ty nie si moja Danka, ona nikdy nebola taká tučná, ona je krásna! Čo dodať :-(
    Držím ti prsty!
    Ale Vianoce si stihla krásne a chutne!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Emily, děkuji za komentář.
    Chtěla jsem sledovat váš blog, ale nějak se mi to nedaří ... Nejste oprávněni sledovat tento blog.
    Přeji vám hezký víkend.
    Zdeňka

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Emily, ślicznie u Ciebie, nastrojowo, i bardzo smakowicie :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Emily, díky za komentář.
    Přeji krásný týden.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Emily, díky za komentáře.
    Přeji vám krásný víkend.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. S maminkou mě to mrzí, my si ted s tou mou proházíme rakovinou a musím říct, že to vůbec není lehké. Život sám o sobě je někdy dost krutý :-( kolikrát jsem si říkala proč zrovna ona :-( ale jde dál a ted tu pro ně prostě musíme být! Přeju hodně pozitivity, hezkých chvil a naděje do budoucna

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Emily, díky za milý komentář.
    Přeji hezký večer. Z.

    OdpovedaťOdstrániť