javascript"> Emily : Zemiaková torta

pondelok 14. marca 2016

Zemiaková torta

alebo bábovka. Zemiakovú tortu som už piekla a bola skvelá. Recept nájdete u Helenky
    Chcela som skúsiť bábovku. No, toľko smoly som pritom nečakala. Jednou z ingrediencií sú aj pomleté orechy. Tie som mala v mrazničke od svokry, to som si aspoň myslela, kým som ich nenasýpala na váhu. Bola to zmes akoby piesku a omietky. Nakoniec vysvitlo, že to boli orechy s tvarohom a kakaom. Náhradnou alternatívou sa stala kokosová múčka.  Po upečení som ju prekrojila a chcela som naplniť šľahačkou s mascarpone a dozdobiť ovocím.
    Vybrala som jednu smotanu, tá bola po záruke, takže skončila v dreze. O druhej som bola 100 % presvedčená, že je na šľahanie, no keď po niekoľkominútovom šľahaní sa z tekutej hmoty žiadna šľahačka nevytvorila, už mi bolo jasné, že je to smotana na varenie. Čo teraz? Narýchlo som rozpustila želatínu, vliala do riedkej smotany a keď to začalo hustnúť, tak som pridala mascarpone. Vrch som dozdobila kivi a výsledok už vidíte.





... od manžela na MDŽ z FR,  pracuje tam ...

Ďakujem všetkým, že si nájdete chvíľku času a zdržíte sa na mojom blogu a zanecháte pár hrejivých slov.
Krásny už takmer jarný pozdrav všetkým
Emily

16 komentárov :

  1. Emilka,někdy se prostě nedaří! Ale nakonec jsi si poradila a dort se povedl:-)Krasne předjaří!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Hlavne, ze ta humor neopustil :) Mne sa podobne nezdary stavaju casto, ale vzdy to otocim na srandu. Emilka, vidiet, ze si si hravo poradila. pa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. This cake looks so beautiful with the kiwis, and I'm sure it will taste delicious too!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dort je Emily nádherný.
    A bonboniera byla určitě skvělá.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Emilko, někdy se proti nám všechno spikne... Musím ale říct, že si přes všechny obtíže vykouzlila překrásný dort! Shodou okolností jsem ho o víkendu taky pekla :o)
    Moc tě zdravím! Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dorta vypadá úžasně. I když tě smůla provázela, vše dopadlo dobře.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Hmmm...to stava, hlavne že všetko dopadlo dobre, šikovne si to zachranila. Vyzera perfektne a isto tak aj chutila :-) pekne dni prajem.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ahoj Emilko, také já tě zdravím. Dort vypadá báječně - určitě návště moc chutnal.
    Přeji ti hezké dny IVA

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Torta vyzera uplne fantasticky. Este dobre ze sa vies vynajst. Ja by som asi kupovala dalsiu slahacku.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. JSI OPRAVDU POHOTOVÁ EMILKO,URČITĚ TEN KRÉM BYL LEPŠÍ NEŽ PŮVODNÍ ŠLEHAČKA:-)MOC SE MI LÍBÍ TAK ZVANÉ NAHÉ DORTY,JE TO PŘESNĚ TO CO JSI VYTVOŘILA!BEZ POLEVY!!!V ITÁLII TO FRČÍ UŽ MNOHO LET!BONBONIERA JE LUXUSNÍ,TAKŽE SIS POCHUTNALA:-) MĚJ SE MOC HEZKY A PŘEJI KRÁSNÝ A POKOJNÝ SVATÝ TÝDEN...DÁJA

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ono, sú dni keď sa nedarí a nedarí....:):) Ale ty si sa vynašla a prejavila si kus kreativity. ) Výsledok vynikajúci. ahoj. D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Krásné velikonoce přeji.-)Věra

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Radosnych, rodzinnych Świąt Wielkiej Nocy ! Pozdrawiam - M.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Milá Emilko, přeji tobě a tvým milým krásné Velikonoce. Iva

    OdpovedaťOdstrániť