javascript"> Emily : Cyklámen - Brambořík

utorok 24. februára 2015

Cyklámen - Brambořík



   Ahojte


    vždy sa mi páčil tento kvet, ale akosi som sa k nemu nedostala. Teraz je jeho doba. Patrí k najpopulárnejším zimným izbovým kvetinám, rozkvitá v čase chudobnom na čerstvé kvety. Pochádza zo Stredomoria a polostrova Malej Ázie a jeho pestovanie je veľmi chúlostivé, hlavne na teplotu prostredia a zálievku.     Ja ho mám v kuchyni na okne, kde vôbec nekúrim celú zimu, tak by mi mohol chvíľu vydržať.


     Keď som pri hľadaní výšiviek s veľkonočnou tematikou narazila na vyšívaný cyklámen, hneď bolo rozhodnuté.     
    Počas niekoľkých večerov som to zmakla a teším sa z výsledku. Ten bočný púčik som si pridala sama, lebo som neodhadla prostriedok a nejako sa mi celá výšivka posunula na jeden okraj.





   
 Jednohubky so srdiečkovými vajíčkami.


    
     Keď sa mi ohlásila návšteva takpovediac o päť minút dvanásť, tak som musela narýchlo niečo vymyslieť. 
    Napadla mi hneď pomazánka. Väčšinou robím cesnakovú, ale tentokrát som zvolila rybaciu. Rybky z konzervy - Calvo sú veľmi chutné. Pridala som maslo, trochu soli, čierneho korenia a bolo. Medzitým som dala variť vajíčka a niekoľko dní predtým som videla na FB  tu, ako sa robia vajíčka v tvare srdiečka, tak som chcela vyskúšať. Netrvá to dlho. Uvarené vajíčko dáme do vystrihnutého okraja z krabice džúsu alebo mlieka. Navrch dáme špajľu a tú pripevníme gumičkami. Po chvíli, asi tak po pol hodine som už krájala k jednohubkám.  

So srdečným pozdravom
Emily

19 komentárov :

  1. Bramboříky nádherné...oba...před tím vyšívaným smekám...na to nemám trpělivost :o) a děkuju za perfektní nápad s vajíčkovými srdíčky...krásný den...Radka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Cyklámen mám rada, len teplo v byte mu neprospieva, tak ho už radšej nekupujem. Moja teta si ho vypestovala zo semienok a má ho unikátny - celoročne v chladnej chodbe.
    No ťažko sa jeho kráse odoláva :)
    pa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Emilko, to je nádhera! Bramboříky mám moc ráda a ta výšivka se ti povedla dokonale. Fakt nádhera!
    A také si předvedla, jak perfektní hostitelka jsi, pohoštění si připravila velmi lákavé!
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Cyklámeny sú krásne kvety.Škoda len, že nevydržia v teple dlhšie. A čo sa týka tej výšivky, páči sa mi, ako si sa vynašla s tým púčikom. :):):) Vajíčko-super nápad. Určite vyskúšam. :) Ahoj, Emily. :):)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Emilko obidva kvety sú nádherne a veľmi k sebe zapasovali, dobry nápad. Mňamka je na perfektnom tanieri, ale by som si dala :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Teda srdickova vajicka, to jsem ještě neviděla. Na prvního máje se bude recept na ně hodit:)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Teda srdickova vajicka, to jsem ještě neviděla. Na prvního máje se bude recept na ně hodit:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Emilko - nádhera veliká--výšivka je prostě úžasná :o)
    A ty vajíčka no skvělý nápad :o) už se těším až ho vyzkouším ♥
    měj se hezky...
    Martina

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Gracias Emily, por vizitarme mi blog. Tienes un blog maravilloso, con mucha energia!!!!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Hola Emily, GRACIAS AMIGA POR VISITAR MI ESPACIO, visita que me halaga muchismo.
    Tu blog una maravilla, he visto bastante trabajos tuyos como para darme cuenta que sos una artesana de lujo, pero tambien una gran repostera.
    Desde SALTA, ARGENTINA te dejo mi amistad y aqui mi quedo para seguir una linda amistad , te dejo mi abrazo GRACIELA

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Hola Emily, GRACIAS AMIGA POR VISITAR MI ESPACIO, visita que me halaga muchismo.
    Tu blog una maravilla, he visto bastante trabajos tuyos como para darme cuenta que sos una artesana de lujo, pero tambien una gran repostera.
    Desde SALTA, ARGENTINA te dejo mi amistad y aqui mi quedo para seguir una linda amistad , te dejo mi abrazo GRACIELA

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ooooo, so beautiful! Just love the pink colours!
    And the pictures are just great! :) Ioana

    OdpovedaťOdstrániť
  13. KRÁSNÁ VÝŠIVKA A SUPER POHOŠTĚNÍ.
    PĚKNÉ BŘEZNOVÉ DNY.
    BOHDA

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Grazie per essere passata dal mio blog, ti seguo anch'io con molto piacere, sei bravissima!

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Emily, nádhera ..... moc krásná výšivka ...... Marki

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Very interesting blog. A lot of blogs I see these days don't really provide anything that attract others, but I'm most definitely interested in this one. Just thought that I would post and let you know.

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Witaj , bardzo ładny cyklamen,lubię te kwiatki.Hafcik uroczy.Pozdrawiam.

    OdpovedaťOdstrániť
  18. no idea how you did the heart-shaped eggs :-)

    OdpovedaťOdstrániť